Wednesday, March 04, 2009

14 اسفند 59 تا 87

امروز 14 اسفند است و قبله عالم تصادف رخداد خواندن کتاب "نامه ها" را --که مجموعه نامه های بنی صدر به آقایان خمینی، رجائی، رفسنجانی و خلخالی است-- با 14 اسفند که روز سخنرانی بنی صدر در دانشگاه تهران است رابه فال نیک گرفته و بخشی از آن "نامه ها" را برای شما مرقوم می دارد. به این دلیل که دیروز شاهد پخش گزارش سخنرانی14 اسفند بنی صدر از شبکه 2 بودیم که می گفت: "مردم خود جلوی چماقداران را بگیرند تا کشور را به لجن نکشند" که جمعیت با سوت و کف و دست استقبال کردند. سپس گوینده تلویزیون گفت که بنی صدر مردم را علیه حزب الله شورانده است تا جمهوری را از خطر باز دارد! لذا ضمن تشکر از صدا و سیمای جمهوری اسلامی بخاطر صداقت در گفتار، جهت تنویر بیشتر افکار رعیت و غیره، نامه ای را که بنی صدر در تاریخ 17 اسفند به آقای خمینی نوشته را مرقوم می داریم:

نامه آقاي بني صدر به آقاى خمينى، 17 اسفند 1359
بسمه تعالى
معروض ميدارد:
اينبار مسئله بيش از حد تصور روشن است: صبح پنج شنبه آقاى ميرسليم كه تا آنوقت مسئول شهربانى بود و همانروز تغيير داده شد، به اينجانب اطلاع داد كه بعد از ظهر دو دسته براى برهم زدن نظم و كارهاى ديگر خواهند آمد. چه كسى بايد مانع ميشد؟...سخنان امروز آقاى هاشمى در مجلس بعد از نمايش آقاى خلخالى، اينجانب را ناگزير مى كند مطالب زير را بعرض برسانم:
-1 ايشان گفت هاند، ستون پنج در خانه برادر امام و بعضى از مراجع رخنه كرده است. يك هفته پيش نيز در مسجد اعظم قم بفرزند شما تاختند و در جزوه ئى كه باسم روحانيت بيدار منتشر كرده اند، داماد شما آقاى اشراقى را مورد تاخت و تاز قرار داده اند و از جمله نوشته اند نوه هاى شما در مشهد ظرف دو سه روز 60 هزار تومن خرج غذا كرد هاند. اگر در اين فرصت برنده بشوند، همان حرفى را كه به پيامبر در بستر مرگ گفتند به شما نيز خواهند گفت. و وقتى چماقداران رئيس جمهورى را كه يك روز پيش از واقعه شما فرموديد بر قلب ها حكومت مى كند (آنهم به سران كشورهاى اسلامى و خطاب بدنياى اسلام) كنار بزنند، البته ديگر هيچكس حريف آنها نخواهد شد امروز ديگر همه ميدانند كه سازمان چماقداران را اين آقايان مى گردانند و با صراحت نيز تهديد مى كنند. دايره تهديد دور بود اينك نزديك مى شود و به نزديك ترين كسان شما رسيده است. راديو و تلويزيون و قلم و تريبون مجلس و... در انحصار آنهاست.
-2 آقاى خامنه ئى بدون اينكه بحثى در شوراى دفاع شده باشد، در نماز جمعه گفتند شوراى دفاع باتفاق آراء پيشنهاد 8 !! كشور را رد كرد مقصود خوب و بد پيشنهاد نيست. منظور صداقت و عدالت است. لازم است وضع ارتش برشما معلوم باشد تا فردا بلائى صد بار بدتر از گروگانها برسر كشور نيايد:

*نيروى هوائى براى هواپيماهاى F4 تنها 79 خلبان دارد و هوانيروز نيز همينطور نه مهمات دارد و نه هلى كوپترها قطعات لازم. فرسودگى به تمام است.
* مهمات نيروى زمينى در حال تمام شدن است و افراد آن بغايت فرسوده شده اند.
* اگر جنگ تا تمام شدن مهمات ادامه پيدا كند، و نقشه بعدى را كه وارد عمل شدن ضد انقلاب است باجرا بگذارند، ديگر.( هيچ چيز نداريم كه كشور را حفظ كند
* تمام اميد به اجراى طرح آب است و روحيه ارتش كه با اين ترتيبات آنهم از بين مى رود. ادامه جنگ ممكن است كار را بجائى برساند كه ارتش از بين برود. يك عده هستند كه مقصودى جز اين ندارند. بنظر اينجانب هر چه ميشود بايد ظرف يكماه بشود .
-3 اول هفته طرح دوفوريتى آوردند. به اين بهانه كه 3 وزارتخانه خوب اداره نميشود و عجب اينكه طرح براى اين بوده كه همان ترتيب اداره، ادامه پيدا كند. آنرا دخالت فرموديد، انجام نشد. آخر هفته اين داستان را درست كردند. اينجانب كاملاً آماده ام بروم. اين بهترين فرصت است. همه مردم ميدانند چرا كنار م ىروم. در كشور اسلامى كه رئيس مجلس و امام جمعه آن اينطور قلب حقايق كنند و باين آشكارى از عد ه ای كه خود سازمان ميدهند دفاع كنند، قانون مستقر نميشود. باور اينجانب اينست پيش از آمدن بايران هم چند نوبت نوشته و عرض كرد هام، مقصود اينها (يعنى امريكا) اسلام و شما هستيد.از زورپسندى و قدرت دوستى اين آقايان دارند كمال استفاده را مى كنند.تصميم با شما است. امروز خواسته اند بازار تهران را با تهديد به در هم كوبيدن مغازه ها ببندند، موفق نشدند، ديروز در قم خواسته اند اينكار را بكنند باز موفق نشده اند. ملاحظه بفرمائيد اگر در اين اوضاع مصلحت است كه اينجانب بمانم، بايد ترتيبى معين بفرمائيد كه هر روز يك بازى درنياورند.
خدا ميداند و تنها او كه يك ذره مايل بماندن نيستم و هرچه نوشتم بخاطر دين او است. همراه اينجانب 20 نفر بوده اند از بام تا كف ساختمان را حفاظت ميكرده اند و از ساختمان نيز بيرون نرفته اند. يك واحد حفاظت وجود دارد والا گارد ندارم و بفرمائيد يك نظامى بيايد حضور شما به عرض شما برساند كه اين عكسها از نظامى ها است يا گارد ناموجود اينجانب
ابوالحسن بنى صدر
17 اسفند 59
و توضیحات مربوطه را هم بخوانید

<< Home

Free counter and web stats