Friday, April 11, 2008

کتاب سیاسی

کتاب و کتاب خوانی از جمله مواردی است که در کشور ما به آن توجهی نمی شود. لذا بر آن شدیم تا در این مورد هم شما را مستفیذ کنیم. در جشن تواد سال 82 دوستان قبله همایونی مقدار متنابهی کتاب کادو دادند که یکی از آنها را امروز برای شما معرفی می کنیم.
کتاب مورد نظر را که تا به امروز آن را مطالعه نفرموده بودیم " حسن کچل و دختر پادشاه" نام دارد! این کتاب که توسط دکتر امیرهوشنگ اشترانی به رشته تحریر درآمده، به دلیل عدم تطابق شرایط سنی آن با ذات اقدس ما (گروه سنی "ب" و"ج") تا چند وقت پیش در کتابخانه قرارداشت که با نزول خواهرزاده همایونی و شروع کنجکاوی وی در کتابخانه قبله همایونی مجدد کشف گردید!
اما دلیل آنکه تصمیم گرفتیم آن را برای شما معرفی کنیم این است که چند وقتی که عکس های آن را برای خواهرزاده گرامی تشریح و تبیین می نمودیم بر آن شدیم تا مطالب آن را هم برای وی بخوانیم. هرچند که دسته بندی سنی کتاب، از رده سنی ایشان بالاتر بود. و درنهایت با چشمانی گشاده دیدیم که کتاب دارای بار سیاسی بس عظیم بوده و احتمالن در پی براندازی نرم و نارنجی، بلکم براندازی زبر و بادمجانی است تا شرایط را برای گروه سنی "ب" و"ج" در عنفوان کودکی تشریح کند تا انشاالله به نتیجه برسد! زیرا پس از اینکه حسن کچل درپی تلاش برای زندگی بهتر از آنجایش شانس آورد و همسر دختر پادشاه گردید،... اصلن بهتر است خودتان پایان کتاب را بخوانید:
"... حسن کچل بعد از مرگ پادشاه به سلطنت رسید و پادشاهی آزادیخواه و عادل بود. بچه های عزیز: من که در تاریخ کشورها بین پادشاهان کچل و مودار، پادشاهی آزادیخواه و دادگر پیدا نکرده ام تا تصور کنم همان حسن کچل قصه خودمان باشد! از شما ممنون می شوم اگر در تاریخ کشور خودمان، یا کشورهای دیگر با نام پادشاهی برخورد کردید که واقعن عادل بود، مرا هم خبر کنید." [!!!]
-----------------------------------------------------------------------------------
این جملات قصار آقایان را به هیچ عنوان از دست ندهید:
حجت الاسلام و المسلمین مهدی پور، محقق و پژوهشگر مهدویت: “رواج بی بندو باری در یک جامعه باعث بروز زلزله می گردد.” و ...

<< Home

Free counter and web stats