Saturday, April 05, 2008

طنز

طنز "مرد هزار چهره" چنان ما را مبهوت خود کرد که به وجد آمدیم. بعد از مدتها دوری و تحریم صدا و سیمای ج.ا بالاخره برنامه ای پیدا شد که قبله همایونی را پای تلویزیون بکشد.واقعن طنز چه زیباست. درشت ترین و بهترین فحش ها را بصورت کادو پیچ، تحویل لایق ترین ها می دهد البته با خنده! چقدر لذت بخش است که در رسانه ای فامیلی، کل فامیل را به باد انتقاد گرفت و با خیال را حت گفت: «به به - به به!!» و چه زیبا مهران مدیری و پیمان قاسم خانی، بدون درشت نمایی، معضلات اخلاقی، اجتماعی و سیاسی را در لابلای جملات و دیالوگ های خود فریاد کشیدند. هرچند که از ظواهر امر پیداست که بارها و بارها دچار سانسور شده اند. چنان سانسورهای درشتی را متحمل شدند که تاثیر بیشتری در کلمه را ایجاد کرد!
در اینجا باید به جمله گوهر باری از مادر گرامی و تاج سر قبله همایونی اشاره کنیم. ایشان فرموده اند: «مهران مدیری تنها کسی است که من حاضرم پشت سر او بایستم و شعار بدهم!!» البته آن روزها (زمان پخش سریال پاورچین) ذات اقدس فرّهی مان نفهمید که ایشان چه فرموده اند اما امروز به درک آن نایل گشتیم!!
امیدوارم این آخرین کار مهران مدیری و پیمان قاسم خانی نباشد!
همینطور در این مورد بخوانید:
-----------------------------------------------------------------------------------
هزار لینک از مرد هزار چهره!
-----------------------------------------------------------------------------------
مجموعه‌ی «مرد هزار چهره» جزو عمیق‌ترین، سیاسی‌ترین، پخته‌ترین، پیچیده‌ترین و حرفه‌ای‌ترین کارهای طنز بعد از انقلاب به حساب آورد، اوج «طنز موقعیت» در مقابل دلقک‌بازی‌ها و لوده‌گری‌های مرسوم که به اسم طنز پخش می‌شود. این مجموعه برخلاف اکثر برنامه‌های صدا و سیما، شعور مخاطب را دست‌کم نگرفته است.
-----------------------------------------------------------------------------------
آخرین دفاعیه آقای شصت چی

<< Home

Free counter and web stats